en första fredagkväll i Johannesburg

Det är kväll i Johannesburg och jag sitter ensam i min lägenhet i Maboneng Precinct i den östra delen av stadens centrum. Jag tänkte att den här bloggen, ivrigt påhejad av min syster och min fru kunde fungera som ett sätt att återigen börja skriva, sätta ord på mina tankar, reflektera över min dag.

När man kommer ny till en stad har man gott om tid. Att tänka. Att betrakta. Att försöka förstå. Skriver man ner dessa betraktelser är det kanske lättare att ta till sig dem och reflektera kring dem. Än så länge tänker jag dela dessa tankar med min familj och vänner och vem helst annars som råkar titta förbi. Ett slags offentlig dagbok kanske man kan säga. Inget speciellt tema, för det finns ingen definierad publik utöver att ni som läser med största sannolikhet kommer att känna mig. Förhoppningsvis ger det mig uppslag och energi även till annat, andra texter och nya tankar. Kanske även någon annan får för sig något.

Det här får också bli en övning i och ett intåg i min egen tid. Lite sent kanske, men jag har å andra sidan alltid varit lite sen med sådana här saker.

Hälsningar,

M

3 kommentarer

Filed under Familj och vänner

3 responses to “en första fredagkväll i Johannesburg

  1. annaochdaniel

    Micke, vi finns här för dig på andra sidan.. Du ska inte känna dig ensam.

    /Anna och Daniel

  2. Sara

    Fina du. Det kommer att bli fantastiskt att få följa dig på det här sättet. Är glad att du lyssnade på mig

Kommentera

