Bestulen

I forrgar blev jag av med min laptop. Lamnade kontoret i tio minuter, som ligger i ena anden av en korridor medan min kollega Thoko var i rummet bredvid. Dorren halvoppen. Nar jag kommer tillbaka har nagon knatat rakt in pa kontoret, tagit min dator och knatat ut igen. Man maste ge det till dem, de ar bada snabba och modiga! Man blir valdigt frustrerad dock och det tar mycket tid att gora anmalan, ordna med ny dator, nytt Internet, hamta hem dokument… Nu har jag en dator som inte har svenska bokstaver i alla fall. Inga prickar over boktstaverna alltsa. Bara a och o i olika varianter. Sa nu ar allting i balans. Dator, Internet, pa resa i KwaZulu-Natal. Sitter med utsikt over indiska oceanen och betraktar vagorna som lugnt, tugnt och evigt slar in mot kusten.

Det var vackert har i kungadomet Zulu och livet ar inte sa tokigt faktiskt.

3 kommentarer

Filed under Familj och vänner

3 responses to “Bestulen

  1. Pia

    Oj, vad snabbt det gick, obehagligt! Din utsikt just nu ser däremot härligt ut:-) kram

  2. Gunnar Janson

    Snälla Micke varför lösenordsskyddar du inlägg som ”Laga mat hemma”?

Kommentera

