Som en dagbok

Jag ska börja skriva oftare har jag tänkt. Så att det blir mer som en dagbok. Min syster är återigen den stora inspirationen. Jag tror att hon har rätt. Bortanför de stora artiklarna så handlar det mer om att sitta ner en stund för mig själv och skriva ner mina tankar om dagen som gått. Inte fastna i att det ska vara färdiga artiklar/krönikor utan att det går lika bra att skriva det som känns och tänks i stunden. Så kommer skrivandet igång och artiklarna skrivs ändå. Fler tror jag.

Ett år har gått sedan vi flyttade hit nästan. Det är då vardagen tränger sig på och omfamnar dig. Det är först nu som det verkliga lugnat lagt sig. Det är något tråkigt med att nyhetens nyfikenhet lägger sig. Men det är också där lugnet finns. Otålighet kan lämna plats åt vila. Vi trivs här. Mycket har att göra med den klassresa som det inneburit för oss att flytta hit förstås. Men det mesta är det här landet och de människor som bor här. Sydafrika är väldigt speciellt, med en väldigt speciell historia och jag undrar om det inte håller på att inhägna en alldeles speciell plats i mitt liv.

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsbetraktelser

Kommentera

