Familjen

Det kanske är livets sköra sida som framträtt så tydligt de senaste året. Det kanske är något med det geografiska avståndet till Sverige. Eller åldern som avancerar åt endast ett håll. Eller så inspirerar min fru mig med sin stora kärlek för de närmaste och släkten. Mina känslor av närhet till min familj och min släkt har ökat otroligt. De står mig nära. Vill mig väl. Ger mig kärlek. Vill ha mig hos sig. Det är fint att träffa dem och följa deras väg genom livet. Att skratta tillsammans och glädjas med varandra. I utsattheten ställer de upp och kommer ännu närmre. Hör av sig. Undrar. Kramar. I rädslan för sorg dyker kärleken upp. Att ge och ta emot.

Lämna en kommentar

Filed under Familj och vänner

Kommentera

