Nya insikter

Jag vill försöka hålla fast vid insikterna i mellanrummen. De små sprickorna i vardagen. Väntan och ensamheten. Dem som ger möjlighet till reflektion och eftertanke. Jag tror att det är en slags kärna. En ny insikt. Friheten och möjligheten att stanna upp, se sig omkring, vända sig om. Uppmärksamt. Försiktigt. Utom och inom sig själv. Vardagen tar tillbaka och gör dig hemmastad. I ett nytt land är de nya rutinerna i sig en upplevelse. Håller nyfikenheten vid liv. Utmaningen ligger i att veta vad man ska göra med den fria tiden. Jag vill ha kvar lite av det där. Jag tror att det är viktigt. Det är en ny process, ett nytt förhållningssätt för mig som alltid fyllt vardagen med så mycket som det bara fått plats och ibland lite till. Som sökt livet i det hektiska och i det överfulla. Springa för att hinna. Som nöjt mig med den korta tiden vid fönstret i bussen. Eller på en semester. Nu är jag säker på att jag vill ha mer. Mer tid.

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsbetraktelser

Kommentera

